۷ تکنیک عالی آزمایش شده تجربه کاربری UX

user-experience-technique

در این مقاله قرار است درباره تکنیک های تجربه کاربری در طراحی سایت را یاد بگیریم. آیا به انجام تحقیقات کاربری فکر می کنید؟ آیا نمی دانید که کدام تکنیک ها به احتمال زیاد نتایج مفیدی را ارائه می دهند؟ اگر نه، دیگر نگاه نکنید. ما فهرستی از ۷ فناوری عالی را گردآوری کرده‌ایم که برای ارائه ارزش واقعی در پروژه‌های تجربه کاربر، امتحان، آزمایش و اثبات شده‌اند. بیایید نگاهی به هر تکنیک بیندازیم و ببینیم آنها چیست و چرا کار می کنند: قبل از شروع اگر به طراحی سایت علاقه مندید حتما مطالعه این صفحه را در برنامه خود قرار دهید.

۷ تکنیک عالی آزمایش شده تجربه کاربری UX

تکنیک شماره ۱ برای تجربه کاربری – مرتب سازی

مرتب سازی کارت در اصل تکنیکی بود که مدت ها قبل از اینکه تحقیقات UX به عنوان یک “چیز” در نظر گرفته شود در تحقیقات روانشناختی استفاده می شد. این یک مفهوم ساده است، شما کلمات یا عبارات را روی کارت ها می نویسید و سپس از کاربر می خواهید آنها را رتبه بندی کند. همچنین ممکن است از آنها بخواهید دسته بندی ها را مرتب کنند. این یک راه عالی برای تعیین اینکه آیا مهندسی اطلاعات (IA) شما در مسیر درستی است یا اینکه IA خود را برای محصولات جدید بررسی کنید.

انواع تکنیک های مرتب سازی کارت وجود دارد و انتخاب روش مناسب مهم است. حتی بهتر از آن، طیف وسیعی از ابزارهای آنلاین وجود دارد که به شما امکان می‌دهد کارت‌ها را از راه دور مرتب کنید – به شما امکان می‌دهد از این فناوری در سطح جهانی استفاده کنید، نه فقط به صورت محلی.

user-experience-technique-0fee92

چرا مرتب سازی تکنیک خوبی است؟

این یک نوع تحقیقات ارزان قیمت است – به ویژه ابزارهای آنلاین حضوری می توانند گران تر باشند.

این یک تکنیک بسیار آسان برای درک کاربران و مشتریان نیز می باشد.

این یک راه بسیار آسان برای دریافت ورودی کاربر (یا حتی برای تأیید اعتبار کاربر) برای ایده های اولیه در یک پروژه UX است.

هیچ تلاشی برای تهیه یک مطالعه غربالگری کارت لازم نیست.

۷ تکنیک عالی آزمایش شده تجربه کاربری UX

تکنیک شماره ۲- بررسی تخصصی

بررسی‌های تخصصی دارای یک «متخصص» است که از طریق رابط کاربری (UI) در اطراف محصول قدم می‌زند و به دنبال مشکلاتی در مورد طراحی، دسترسی و قابلیت استفاده محصول می‌گردد. هیچ فرآیند ثابتی برای پیگیری وجود ندارد و بررسی تخصصی می تواند از حرفه ای به حرفه ای و همچنین از محصولی به محصول دیگر متفاوت باشد. هر چه بازبین تجربه بیشتری در قابلیت استفاده و طراحی UX داشته باشد – ورودی او (در بیشتر موارد) ارزشمندتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید!  10 نکته برتر طراحی سایت فروشگاهی برای افزایش فروش

چرا بررسی تخصصی تکنیک خوبی است؟

سریع، آسان و ارزان است. در مقایسه با روش‌های رسمی‌تر تست قابلیت استفاده، این دو برابر است.

انجام یک بررسی تخصصی فقط به یک متخصص نیاز دارد.

این یک راه عالی برای گزارش بیشتر در مورد تحقیقات UX است و هنگام انجام یک بررسی تخصصی بدون آزمایش بیشتر توسط کاربر، باید مراقب باشید.

 

تکنیک شماره ۳ – ردیابی حرکت چشم

دانستن اینکه کاربران هنگام استفاده از سیستم شما به کجا نگاه می کنند می تواند بسیار مفید باشد. به طراحی UI کمک می کند و به دانستن نحوه اولویت بندی انواع خاصی از محتوا کمک می کند. این فناوری برای تحقیقات آکادمیک توسعه داده شد و به طور گسترده در تحقیقات پزشکی استفاده شد و اکنون به اندازه کافی محبوب و مقرون به صرفه است که توسط تیم UX نیز به کار گرفته شود.

user-experience-technique-UX

چرا ردیابی حرکت چشم تکنیک خوبی است؟

اکنون که این فناوری به اندازه کافی پیشرفت کرده است، سیستم های ردیابی حرکت چشم دیگر حجیم و تهاجمی نیستند و با نتایج تست های قابلیت استفاده تداخلی ندارند.

این فناوری در حال حاضر مقرون به صرفه است. این با هر بودجه پروژه تناسب ندارد، اما اغلب بانک را نیز خراب نمی کند.

این فناوری اکنون به اندازه کافی قابل اعتماد است که نتایج را می توان به راحتی بازتولید کرد و محققان می توانند بر خروجی تکیه کنند.

مشتریان عاشق ردیابی چشم هستند. این یک راه عالی برای توضیح این است که چرا آنها می خواهند در تست قابلیت استفاده بیشتر سرمایه گذاری کنند.

۷ تکنیک عالی آزمایش شده تجربه کاربری UX

تکنیک شماره ۴ برای تجربه کاربری – مطالعات میدانی

اینها چندین تکنیک با مضمون کلی هستند. همه چیز در مورد بیرون رفتن و مشاهده کاربران “در طبیعت” است تا بتوان این رفتار را در زمینه ای که محصول در آن استفاده می شود اندازه گیری کرد. آن شامل؛ تحقیق قوم نگاری، مصاحبه و مشاهدات، و همچنین تحقیقات زمینه ای.

بیشتر بخوانید!  محتوا پادشاه است - چشمان مخاطب را اذیت نکنید!

چرا مطالعات میدانی تکنیک خوبی است؟

هیچ شکلی از تحقیق قوی تر از توجه به رفتار کاربران مانند زمانی که از محصول شما استفاده می کنند وجود ندارد. محققان این تکنیک ها را دوست دارند و اغلب مشتاق هستند مشتریان خود را متقاعد کنند که آنها را بپذیرند.

هنگامی که به خوبی انجام شود، خروجی های مطالعات میدانی عمیق ترین بینش را در مورد مشکلات کاربر و نحوه حل آنها ارائه می دهد.

user-experience-technique-ec0866d

تکنیک شماره ۵ برای تجربه کاربری – تست قابلیت استفاده

یک شرکت مورد علاقه با سابقه طولانی و معتبر در تحقیقات UX. تست قابلیت استفاده، مشاهده کاربرانی است که سعی می کنند وظایفی را با یک محصول انجام دهند. آنها می توانند روی یک فرآیند تمرکز کنند یا گسترده تر باشند.

 

چرا تست قابلیت استفاده تکنیک خوبی است؟

آیا می توانید راه بهتری برای درک کارهایی که کاربران انجام می دهند به جای تماشای انجام کارها از سوی آنها در نظر بگیرید؟ البته، شما باید کاربران مناسب را انتخاب کنید – آنها باید نماینده خوبی از پایگاه کاربر به طور کلی باشند، اما این تقریباً تنها محدودیت است.

تست‌های قابلیت استفاده نتایج خاصی را تولید می‌کنند که منجر به یک عمل خاص می‌شود. حتی بهتر از آن، برای مردم بسیار دشوار است که بر اساس این آزمون ها با تصمیمات مخالفت کنند. رد کردن شواهد رفتار کاربر تقریبا غیرممکن است.

شما می توانید مشتریان را به راحتی به عنوان یک ناظر وارد تست قابلیت استفاده کنید. این اشتیاق آنها را برای چنین آزمونی افزایش می دهد و به وضوح نشان می دهد که چرا چنین آزمونی ارزش افزوده دارد.

۷ تکنیک عالی آزمایش شده تجربه کاربری UX

تکنیک شماره ۶ – تست قابلیت استفاده از راه دور

این تست قابلیت استفاده است اما بدون نیاز به کشیدن کاربران به محیط آزمایشگاه شما. قبلاً پیچیده و گران بود، اما فناوری پیشرفت کرده است و اکنون بسیار آسان است که آن را راه اندازی کنید و همچنین ارزش پولی معقولی را به دست آورید.

بیشتر بخوانید!  مقایسه طراحی Responsive و Adaptive (ریسپانسیو یا تطبیقی؟)

چرا تست قابلیت استفاده از راه دور یک فناوری خوب است؟
در مقایسه با تست‌های آزمایشگاهی، اغلب در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کند و به گروه بزرگ‌تری از شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد در صورتی که مجبور نباشید آنها را در آزمایشگاه ببرید.

از جهاتی به آزمایش میدانی نزدیک‌تر است، زیرا آزمایش‌ها در محیط کاربر به جای یک محیط آزمایشگاه مصنوعی انجام می‌شوند. این منجر به نتایج بهتر در بسیاری از موارد در مقایسه با محیط آزمایشگاهی می شود.

 

تکنیک شماره ۷ برای تجربه کاربری – شخصیت های کاربر

کاراکترهای کاربر نمایشی تخیلی از کاربر ایده آل هستند. آنها روی اهداف کاربر، ویژگی هایی که دارند و موقعیت هایی که نشان می دهند تمرکز می کنند. آنها همچنین انتظارات کاربر از محصول را بررسی می کنند.

پرسونای کاربر از اشکال دیگر تحقیقات کاربر ایجاد می شود، بنابراین تصویر واضح و عمیقی از زندگی واقعی ارائه می دهد که برای کل تیم آسان است که در هنگام طراحی محصولات در ذهن داشته باشند. شخصیت های کاربر یک نام و یک داستان پس زمینه دارند. تخیل را القا می کند و تمرکز را روی کاربر حفظ می کند.

۷ تکنیک عالی آزمایش شده تجربه کاربری UX

چرا شخصیت کاربر سبک خوبی است؟

این یک پله بالاتر از پروفایل کاربری قدیمی است و ظاهری عمیق تر و خاص تر به کاربر می دهد.

برای افراد آسان است که با آنها ارتباط برقرار کنند و بخشی از تیم شوند زیرا در طول پروژه دائماً در مورد آنها صحبت می شود.

آنها بسیار جالب هستند و نسبت به بسیاری از نتایج تحقیقاتی دیگر جالب هستند، تعامل برای افراد آسان تر و به یاد ماندنی تر هستند.

خلاصه

تکنیک‌های تحقیقاتی کاربر زیادی وجود دارد، اما این هفت تکنیک بارها و بارها نشان داده شده‌اند تا ورودی ارزشمندی را در پروژه‌های تجربه کاربر ارائه دهند. مورد علاقه شما چیست؟

 

 

۷ تکنیک عالی آزمایش شده تجربه کاربری UX

نسخه انگلیسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.