معانی و انواع اشکال لوگو +(عکس)

logo-shapes

ظاهر لوگوی شما چیزهای زیادی در مورد کسب و کار شما می گوید. این اشکال لوگو و ظاهرش میتواند به مشتریان بگوید که دوستانه یا جدی، علمی یا هنری، سنتی یا پیشرفته هستید. درست مانند رنگ‌های لوگو، شکل‌های لوگو نیز معنی دارند و این مقاله رزدیزاین به شما کمک میکند تا آنها را بشناسید. دفعه بعد که به یک لوگو نیاز دارید، دقیقاً می دانید که از چه ظاهری استفاده کنید.

اگر به طراحی لوگو علاقه مندید یا قصد سفارش طراحی لوگو دارید. مشاورین ما همراه شما هستند!

logo-shapes_85669162-e1500609563567

logo-shapes-fc6079cf54bb

اشکال ارگانیک نرم و گرد

اگر با دوستی در حال بازی کردن بودید، کدام یک را ترجیح می‌دهید به سمت شما پرتاب کند – یک جسم تیز یا یک جسم نرم؟ پاسخ بسیار روشن است. اگرچه شعارها لزوماً در هوا مطرح نمی شوند، اما همچنان پاسخ مشابهی را در پی دارند. به طور کلی، اشکال نرم، گرد و عضلانی کمتر از شکل های تیز ترسناک هستند. آنها احساس شیطنت، دوستانه و استقبال می کنند. در این بخش، نحوه اعمال این احساسات در انواع مختلف کسب و کار را بررسی خواهیم کرد.

logo-shapese1500610831133

لوگو های گرد، بیضی و بیضی شکل

دایره ها، بیضی ها و بیضی ها می توانند ارزش ها و احساسات زیادی را به تصویر بکشند. در مثال های بالا، این نقوش را می بینیم که برای به تصویر کشیدن مهربانی با صحنه ای آرام در مزرعه استفاده می شود. قلب لطیف با تصاویر حیوانات زیبا. دوستی با استفاده از تصویر یک تاجر که دوستانه به نظر می رسد. و فراگیری برای شعار دندانپزشکی خانواده.

logo-shapes_85781362-e1500609664714

همانطور که در مثال های بالا نشان داده شده است، می توان از بنرهای گرد نیز برای بردن سرگرمی در جهت جوانان استفاده کرد، که تصاویر رنگارنگ کودکانه هستند.

در حالی که منحنی‌های صاف و تدریجی دایره‌ها، بیضی‌ها و بیضی‌ها اغلب خود را به کاربردهای ملایم‌تری می‌دهند، این اشکال همچنین سابقه استفاده برای نشان‌ها و تمبرها را دارند که در صنایع با کیفیت‌های سنتی، اصلی یا حتی عتیقه یافت می‌شوند. مثال‌های بالا نشان می‌دهند که چگونه می‌توان از این اشکال برای ایجاد نشان یا لوگوی سبک تمبر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید!  جریان فرآیندهای طراحی - تمرکز بر نیازهای کاربران❗

کاملاً دایره، بیضی یا بیضی نیست، اما صاف و گرد است، پس چیست؟ بیایید این اشکال را “ارگانیک” بنامیم زیرا آنها اشکال طبیعی را که در طبیعت رخ می دهند، در بر می گیرند. از اشکال ارگانیک برای ایجاد آن حس های نرم و عرفانی استفاده می شود که یک دایره ریاضی کامل نمی تواند. آنها نماد زمین برای یک سرمایه گذار خصوصی هستند، امید و کمک به سازمان های غیرانتفاعی را به تصویر می کشند و قطرات آب را برای یک شرکت آبمیوه گیری سرد نشان می دهند. اگر کار شما دارای ویژگی های طبیعی یا خاکی است، از یک فرم ارگانیک استفاده کنید!

اگر میخواهید در اینستاگرام فعالیت جدی داشته باشید و کسب درآمد کنید. به صفحه مدیریت پیج اینستاگرام مراجعه کنید!

logo-shapes_85876063

در حالی که حلزون ها در طراحی لوگو کمتر رایج هستند، اما سرگرم کننده و مفید هستند. آنها می توانند احساس هیپنوتیزم، مرکزی یا جریان داشته باشند. در مثال‌های بالا، از مارپیچ‌ها برای نشان دادن قبیله‌گرایی در کار مربیگری زندگی زنان، برای نمایش جریان و استراتژی یک شرکت بازاریابی، استراتژی و فناوری و برای به تصویر کشیدن بازتاب و دگرگونی شخصی یک سخنران الهام‌بخش استفاده می‌شود. به نظر آشنا میاد؟ لوگوی مارپیچ را امتحان کنید!

اشکال تیز و زاویه دار

در حالی که شکل های تیز و زاویه دار اغلب ترسناک تر از شکل های نازک و گرد هستند، نباید از آنها اجتناب کرد. این اشکال برای برقراری ارتباط قدرت، هوش، ثبات و یا فقط خنکی ساده عالی هستند! در این بخش، چگونگی ارتباط این اشکال با کسب و کار شما را بررسی خواهیم کرد.

logo-shapes_69874102
ویژگی متمایز کننده ای که اشکال زاویه ای را از شکل صاف جدا می کند وجود گوشه ها است. زوایا طبق تعریف تیز و ناگهانی هستند. چه معنایی ممکن است برای کسب و کار شما داشته باشد؟ دقت، ثبات و قابلیت اطمینان. در مثال‌های بالا، از مربع‌ها و مثلث‌ها برای نشان دادن حرفه‌ای بودن برای وکلا و یک مشاور بازاریابی، برای نشان دادن ثبات و کنترل برای یک شرکت مبلمان منزل و نشان دادن بلوغ و هوش در یک لوگوی شخصی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید!  تاریخچه طراحی گرافیک | راهنمایی کامل برای شما (+عکس)

logo-shapes-e1500611950700 logo-shapes_85835958-e1500611918672
لوگو های مربعی و مثلثی نیز ذاتاً «ناب‌دار»‌تر از دایره‌ها هستند (بدون جناس). در مثال‌های بالا، مثلث‌ها برای به تصویر کشیدن یک روش زندگی جایگزین برای یک شرکت نساجی پایدار و دادن ظاهری بد به یک سالن استفاده می‌شوند.

برخی دیگر از مقادیری که مربع ها و مثلث ها ممکن است نشان دهند، قدرت، تکنولوژی و صافی هستند.

 

شکل دیگری که لوگوها به خود می گیرند شکل خطوط است. خطوط عمودی قوی و محکم به نظر می رسند، مانند یک چوب در زمین. در مثال های بالا، از خطوط عمودی برای نشان دادن برتری و قدرت یک هتل و نشان دهنده قدرت و پیشرفت یک شرکت مکمل استفاده شده است. اگر شرکت شما این ارزش ها را به اشتراک می گذارد، یک لوگو با راه راه های عمودی انتخاب خوبی است.

logo-shapes_85573168
بر خلاف خطوط عمودی، خطوط افقی زمین هستند. آنها می توانند لوگو را آرام و امن کنند. در مثال بالا، از خطوط افقی برای نشان دادن ارتباط و آرامش شرکتی استفاده می‌شود که بخش‌های ICT را در آفریقا گرد هم می‌آورد.

همچنین می توان از خطوط افقی برای نشان دادن سرعت و حرکت یک شرکت تحویل استفاده کرد.

logo-shapes-53

اشکال لوگو فرهنگی

خارج از اشکال اصلی، اشکال زیادی با معانی فرهنگی خاص مانند صلیب، قلب و روبان را نیز می بینیم.

در مثال بالا از یک ضربدر برای نشان دادن سلامت استفاده شده است. صلیب ها نیز معمولا در نشان های مذهبی ظاهر می شوند.

جای تعجب نیست که قلب ها شکل های رایج در برنامه های دوستیابی هستند. از قلب‌ها می‌توان برای نجات حیوانات، آشپزخانه‌های غذا یا سازمان‌های غیرانتفاعی استفاده کرد – اساساً هر چیزی که با احساسات یا همدردی‌های شما بازی می‌کند.

logo-shapes_83560440-e1500613284799

نوارها از دیرباز برای نشان دادن آگاهی استفاده می شده است. مثال بالا به طور خاص از نوار آگاهی سرطان سینه استفاده می کند.
لوگوها تصاویر ساده ای هستند، اما معنای زیادی دارند. همانطور که طراحی شکل خود را شروع می کنید، مطمئن شوید که به اشکالی فکر می کنید که پیامی را که می خواهید ارسال کنید را منتقل می کند.

بیشتر بخوانید!  10 افسانه رایج در مورد طراحی گرافیک

آیا می خواهید در مورد طراحی لوگو بیشتر بدانید؟ آموزش طراحی لوگو رز دیزاین

 

نسخه انگلیسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.