تفکر طراحی: مروری سریع (+عکس)

design-thinking

در ابن مفاله رز دیزاین درباره تفکر طراحی صحبت میکنیم. در یک مقاله دیگر درباره فرآیند تفکر طراحی گرافیک صحبت شد. اما این مقاله تفکری کلی تر و ابتدایی تر دارد. اگر به تازگی سفر خود را در فرآیند تفکر طراحی آغاز کرده اید، همه چیز می تواند کمی گیج کننده به نظر برسد. به همین دلیل است که ما یک نمای کلی مفید از فرآیند تفکر طراحی، و همچنین برخی از چارچوب‌های تفکر طراحی که معمولاً توسط شرکت‌های طراحی جهانی و آژانس‌های طراحی ملی استفاده می‌شود، آماده کرده‌ایم. تفکر طراحی چیست؟

اگر به طراحی گراقیک علاقه مندید یا قصد سفارش طراحی گرافیک دارید. مشاورین ما همراه شما هستند!

برای شروع، اجازه دهید مروری اجمالی بر اصول اساسی پشت تفکر طراحی داشته باشیم:

تفکر طراحی با همدلی شروع می شود، تمرکز عمیق انسانی، برای به دست آوردن بینشی که ممکن است راه های جدید و کشف نشده دید را نشان دهد، و دوره های عملی را که باید برای ایجاد موقعیت های ترجیحی برای تجارت و جامعه دنبال کرد.
این شامل قالب بندی مجدد مشکل یا چالش درک شده مطرح شده و به دست آوردن دیدگاه است، که اجازه می دهد دید جامع تری از مسیر به سمت این موقعیت های ترجیحی داشته باشید.

What-is-Design-Thinking
کار گروهی بین رشته ای و مشارکتی را تشویق می کند تا از مهارت ها، شخصیت ها و سبک های تفکر بسیاری برای حل مشکلات چند وجهی استفاده کند.
در ابتدا از سبک‌های متفاوتی از تفکر برای کشف هرچه بیشتر احتمالات استفاده می‌کند، قضاوت را به تعویق می‌اندازد و فضایی باز برای ایده‌ها ایجاد می‌کند تا امکان ظهور هرچه بیشتر ایده‌ها و دیدگاه‌ها فراهم شود.
او بعداً از سبک‌های همگرای تفکر برای جداسازی جریان‌های راه‌حل بالقوه و ترکیب و اصلاح بینش‌ها با ایده‌های بالغ‌تر استفاده می‌کند و راه رو به جلو هموار می‌کند.

در کاوش اولیه ایده‌های انتخاب شده شرکت می‌کند، به سرعت راه‌حل‌های بالقوه را برای تشویق یادگیری در حین کار مدل‌سازی می‌کند، اجازه می‌دهد بینش بیشتری در مورد امکان‌سنجی راه‌حل‌ها قبل از صرف زمان یا هزینه زیاد داشته باشد.
نمونه های اولیه باقی مانده را بیشتر آزمایش کنید تا مشکلات احتمالی را از بین ببرید.
در مراحل مختلف تکرار می‌شود، چارچوب‌های احساسی ذهن را بازبینی می‌کند و سپس چالش را دوباره تعریف می‌کند و در طول مسیر دانش و بینش جدیدی به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید!  15 قانون طلایی طراحی لوگو

با حرکت آشفته و ابری به سمت نقاط شفاف شروع می شود تا زمانی که راه حلی مطلوب، عملی و قابل اجرا پیدا شود.
همانطور که از تعاریف و توضیحات متوجه شدیم، Design Thinking برای بسیاری از افراد معنای زیادی دارد و این موضوع در اجرای عملی نیز ادامه دارد. فرآیندهای خطا و تجسم های مختلفی وجود دارد که معمولاً از ۳ تا ۷ مرحله متغیر است. هر مرحله یا مرحله فرآیند شامل یک یا چند مؤلفه اصلی طراحی تفکر، قالب بندی مجدد، همدلی، تفکر، نمونه سازی اولیه و آزمایش است. چارچوب‌ها یا مدل‌های پیاده‌سازی مختلف ممکن است نام‌ها و مراحل مختلفی داشته باشند، اما اصولی را که در نکات بالا ذکر شده است را در بر می‌گیرند.

مشابه فرآیندهای طراحی سنتی اولیه

عبارات اولیه فرآیند تفکر طراحی تقریباً کپی‌های یکسانی از فرآیند طراحی سنتی بود، با اضافه شدن بعدی همدلی عمیق‌تر و اشکال خاص‌تر همکاری بین‌رشته‌ای. برگرفته از اثر مهم هربرت سایمون در سال ۱۹۶۹، علم سنتتیک، فرآیند طراحی: شناسایی، تحقیق، فکر کردن، نمونه سازی اولیه، انتخاب، اجرا و یادگیری برای دهه ها سنگ بنای فرآیند طراحی بوده است.

Double-Diamond_design-thinking

چارچوب های تفکر طراحی محبوب

قلب، سر و دست
فرآیند تفکر طراحی ترکیبی از قلب، سر و دست است. این بدان معناست که این فرآیند بر اساس بینش، نیاز، عواطف و احساس است، ابتدا با پردازش شناختی به منظور تفکر و ارزیابی و سپس فرو رفتن در خلاقیت عملی است. این یک فرآیند جامع است و برای دستیابی به موفقیت به ورودی همه کالج‌های ما نیاز دارد.

IDEO. فرآیند تفکر طراحی

IDEO از فرآیند متفاوتی استفاده می‌کند، و اگرچه تنها سه فاز است، اما تقریباً همان زمینه را پوشش می‌دهد که سایر فرآیندهای تحت پوشش در اینجا. سه مرحله

الهام: مشکل یا فرصتی که انگیزه جستجوی راه حل را فراهم می کند
ایده: فرآیند تولید ایده
اجرا: مسیری که از اتاق پروژه به بازار منتهی می شود
IDEO همچنین مجموعه‌ای از کارت‌های روش IDEO را منتشر کرده است که حالت‌های یادگیری را ببینید، بپرسید، امتحان کنید، هر کدام را با مجموعه روش‌های خاص خود برای کل چرخه نوآوری پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید!  طراح گرافیک مبتدی به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

 

HCD – طراحی انسان محور

IDEO همچنین ابزارهای متنی را توسعه داده است که فرآیندهای تفکر طراحی را دوباره گروه بندی می کند. یکی از این تکرارها بر محیط نوآوری اجتماعی در کشورهای در حال توسعه متمرکز است. در این زمینه، اصطلاحات باید ساده، به یاد ماندنی شود و برای انواع معمولی از چالش‌هایی که با آن مواجه می‌شوند، بازسازی شود. فرآیند HCD (طراحی متمرکز بر انسان) به عنوان مخفف به معنای شنیدن، ایجاد، تحویل مجدد تفسیر شده است.

H: گوش کن

مشابه مراحل اولیه در سایر فرآیندهای تفکر طراحی، مرحله گوش دادن به ایجاد درک همدلانه از کاربران و همچنین شناسایی مشکلی است که تیم در تلاش برای حل آن است. این هدف به دست آوردن یک پایه محکم در زمینه مشکل و بازنویسی مجدد آن به اندازه کافی برای پیشرفت است. در این مرحله از فرآیند، متفکران طراحی نیاز دارند

چالش خود را تعریف کنند،
شناخت دانش موجود در فضای چالش،
شناسایی افراد برای تعامل برای درک جنبه انسانی عمیق تر چالش،
شرکت در طیف وسیعی از فعالیت های تحقیقاتی قوم نگاری برای کشف بینش کافی انسانی، و
دیدگاه ها یا داستان هایی را برای هدایت مرحله ایجاد ایجاد کنید.

design-thinking-5b60ac27851

C: ایجاد کنید

مشابه فازهای Ideate و Prototype در رویکرد ۵ مرحله ای d.school، مرحله ساخت در اینجا به اکتشاف، آزمایش و یادگیری از طریق ساخت مربوط می شود. این شامل شناسایی مناطق بالقوه اکتشاف و سپس درگیر کردن نزدیکترین افراد به مشکل در یافتن راه حل است. این به تیم های طراحی اجازه می دهد تا بالاترین سطوح همدلی را در مراحل اولیه طراحی حفظ کنند و همچنین مفروضات بالقوه مشکل ساز ساخته شده توسط طراحانی را که به اندازه کافی زمینه را درک نمی کنند، حذف کنند.

فرصت های کاوش از بینش های به دست آمده در مرحله گوش دادن را برجسته کنید
شرکت کنندگان را برای کار طراحی مشترک از تأثیرگذاران مختلف استخدام کنید
با اجتناب از قضاوت، آگاهی خود را نسبت به حساسیت ها حفظ کنید
داستان سرایی و بیان را تشویق کنید
ایجاد راه حل های عینی و عمل محور را تسهیل کنید

بیشتر بخوانید!  فرآیند تفکر طراحی گرافیک: 5 مرحله طراحی های گرافیکی

D: تحویل

مرحله تحویل فرآیند HCD حول اجرای لجستیکی و غلبه بر موانعی است که ممکن است هنگام ارائه راه حل در چارچوب مورد نیاز وجود داشته باشد. اگرچه راه حل های به دست آمده ممکن است یک اصلاح عملکردی برای یک مشکل ارائه دهند، اما رسیدن به جوامع محلی و دور زدن سایر موانع برای اجرا برای تکمیل موفقیت آمیز فرآیند ضروری است.

design-thinking-176329d74bd89

سیستم LUMA در تفکر طراحی

موسسه LUMA، یک شرکت جهانی که به مطالعه نوآوری و طراحی انسان محور می پردازد، بیان خود را در مورد الگوهای تفکر طراحی بیان می کند: نگاه کنید، درک کنید، و بسازید. این از طریق یک سری مراحل برای هر حالت تکمیل شده با راهنمای کاربر خاص و کارت های سبک آشکار می شود. حالت‌ها اجازه می‌دهند طیف وسیعی از عملیات از طریق سه حالت با استفاده از روش‌های خاص برای نیازهای شما ترکیب شوند.

نتیجه گیری

می‌توانیم هفته‌ها را صرف بررسی فرآیندهای تفکر طراحی، تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها، و مزایای تنوع یا سازگاری کنیم. برای درک اصول اولیه باید رابط کاربری را جدا کنیم. برای اولین بار، فرآیند تفکر طراحی اغلب مبهم، آشفته و پیچیده است. با این حال، این سیستمی است که با تمرین مستقیم روی شما رشد می کند. شما به طور عملی چیزهایی را یاد خواهید گرفت که هیچ نظریه ای نمی تواند به اندازه کافی آنها را پوشش دهد تا با هر تجربه جدید اعتماد به نفس ایجاد کند. ممکن است وسوسه شوید که بیان خود را از این مراحل، حالت‌ها و مراحل به گونه‌ای توسعه دهید که با یک زمینه کاملاً جدید مطابقت داشته باشد، و این بخشی از زیبایی تفکر طراحی است.

 

 

نسخه انگلیسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.