نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

نحوه-طراحی-لوگو
در این مقاله رز دیزاین قصد داریم نحوه طراحی لوگو را مورد بررسی قرار دهیم. همه کسانی که به راه اندازی یک تجارت فکر کرده اند می دانند که یکی از اولین چیزهایی که باید به آن فکر کنند، ایجاد یک برند موثر است. برند نشان دهنده هویت، ارزش ها، ماموریت و جنبه بصری شرکت است. به همین دلیل است که وقتی کسی از کوکاکولا نام می برد، اولین چیزی که احتمالاً به آن فکر می کنید شکل گرد زیر بطری دامن زیگزاگ است. ۷۵ درصد از مردم فکر می کنند لوگوها شناخته شده ترین شناسه برند هستند.
بنابراین، ۴۲ درصد از مصرف کنندگان می گویند که لوگو به طور موثر شخصیت شرکت را منتقل می کند. ایجاد یک برند مناسب و جذاب از مهمترین اقدامات در توسعه یک برند تاثیرگذار و یک کسب و کار موفق است.
اگرچه این فرآیند ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما برای انجام آن به خوبی به بودجه زیادی یا مدرک طراحی گرافیک نیاز ندارید. برای کشف نحوه الهام گرفتن، انتخاب فونت و رنگ مناسب، تمرکز بر روی کار و موارد دیگر، در این راهنما شیرجه بزنید.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)
logo-design-checklist-نحوه-طراحی-لوگو

لوگو چیست؟

لوگو تصاویر و متن را ترکیب می کند تا هویت شرکت، محصولات و اهداف آن را نشان دهد. شناسایی شرکت ها و ذخیره برندهایشان برای مردم آسان تر می شود.
این طرح های مارک دار علائم تجاری هستند. بنابراین، آنها شرکت ها را متمایز می کنند و اعتماد را القا می کنند.
لوگوها چهره تجارت هستند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد از نام شرکت خود به عنوان لوگو استفاده می کنند. این یکی از دلایلی بود که گوگل، آی‌بی‌ام، ای‌بی و ویزا برندهای محبوبی بودند که همه می‌توانستند فوراً آن‌ها را بشناسند.
از این رو، شکل این نمادها از علائم تصویری تا نشان مسکات متفاوت است. می‌توانید از آن‌ها در هر جایی مانند وب‌سایت، وبلاگ، محصولات، بسته‌بندی یا عکس پروفایل لینکدین خود استفاده کنید.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

آیا کسب و کار شما به لوگو نیاز دارد؟

۵۰ درصد از مصرف کنندگان احتمالاً از برندی که با آن هویت می شناسند حمایت می کنند. اما برای رسیدن به آن سطح از وفاداری، قبل از اینکه مردم برند شما را به خاطر بسپارند، به یک لوگوی جذاب و پنج تعامل نیاز دارید.
مردم بدون آن ممکن است شما را یک شرکت حرفه ای و قابل اعتماد نبینند. لوگو نقش مهمی در نحوه ارائه کسب و کار خود به جهان ایفا می کند و آن را به یک ابزار بازاریابی ضروری تبدیل می کند.
این نمایش تصویری از داستان و پیام برند شما است. لوگو همچنین مزیت رقابتی شما و نحوه متمایز کردن شرکت و جایگاه آن در بازار است.
این برندسازی به شما کمک می کند تا مشتریان جدید را جذب کرده و با آنها پیوند برقرار کنید، که منجر به وفاداری و رشد کسب و کار می شود.
نحوه-طراحی-لوگو-how-to-design-a-logo
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

چه چیزی یک لوگو با کیفیت بالا را ایجاد می کند؟

هر لوگویی کاربردی یا زیبایی شناختی نیست. اگر موفق به تولید کد با کیفیت بالا نشوید، ممکن است نتوانید با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.
به عنوان مثال، ۶۰ درصد از مصرف کنندگان از برندهایی با لوگوهای غیرجذاب، عجیب و غریب یا غیرجذاب اجتناب می کنند. از این رو، اگر می خواهید کسب و کاری را بدون لوگو راه اندازی کنید یا یک کسب و کار به یاد ماندنی یا عجیب داشته باشید، می توانید انتظار شروع سختی را داشته باشید.
وقتی فرآیند ایجاد را شروع می کنید، به چه چیزی یک لوگوی خوب را می سازد.

منحصر به فرد

اگرچه می توانید به دنبال الهام گرفتن در لوگوهای تجدید شده جهانی باشید، به هر قیمتی شده از کپی کردن آنها خودداری کنید. همیشه یک رویکرد منحصر به فرد را هدف قرار دهید که به برند شما کمک می کند برجسته شود. شما مجبور نیستید از روندهای فعلی پیروی کنید. در عوض، با عناصر مختلف طراحی آزمایش کنید تا به تاثیر بصری شدید برسید. از داستان و ارزش های خود برای پیدا کردن یک جهت خوب و برجسته شدن استفاده کنید.

ارتباط

هنگام ایجاد لوگو به مخاطبان هدف خود فکر کنید. از این طریق با آنها ارتباط برقرار می کنید و پیام بصری ارسال می کنید که به مشتریان بالقوه شما کمک می کند تا برند شما را درک کنند. بهترین راه برای دستیابی به این هدف، تحقیق در مورد مخاطبان و تعیین ترجیحات، پیشینه، سن و ارزش های آنهاست. با این حال، شما همچنین باید طراحی لوگو را با جایگاه، مأموریت و محصولات یا خدمات شرکت خود هماهنگ کنید.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)
principles-of-effective-نحوه-طراحی-لوگو

ساده

ممکن است به نظر برسد که بهترین راه برای منحصر به فرد بودن، ایجاد یک لوگوی پیچیده است. با این حال، بهترین طرح‌های آیکون ساده و قابل درک هستند. شما نمی خواهید مخاطب هدف خود را گیج کنید. در عوض، شما می خواهید آنها را جذب کنید و به آنها مرجع جذابی بدهید که بتوانند از آن برای به خاطر سپردن شما استفاده کنند. لوگوهایی که برای درک آن بسیار پیچیده هستند، نمی توانند به آنجا برسند.

انعطاف پذیر

یک لوگوی خوب بدون توجه به رسانه ای که استفاده می کنید خوب به نظر می رسد. انعطاف پذیر است و می تواند با دستگاه های تلفن همراه و رایانه های رومیزی سازگار شود. شما باید بتوانید از لوگوی خود به صورت دیجیتالی و چاپی بدون چالش استفاده کنید. اشکال مختلف طراحی کنید تا مطمئن شوید که نماد در هر شکل و مقیاسی به خوبی عمل می کند.
بی انتها – نمادهای با کیفیت بالا در آزمون زمان مقاومت می کنند. فردا هم مثل امروز خوب به نظر می رسد. اگرچه می‌توانید در آینده کد خود را دوباره طراحی کنید، اما این باعث ایجاد دردسر غیرضروری می‌شود و مانع از توانایی مشتریان در شناخت برند شما می‌شود. اکنون از دنبال کردن روندها یا تبلیغات تبلیغاتی خودداری کنید و طرحی بسازید که بی انتها به نظر برسد.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)
logo-designer-نحوه-طراحی-لوگو768x402

۱۰ نکته در مورد نحوه طراحی لوگو

اگر می خواهید خودتان یک لوگو ایجاد کنید، ابتدا تصمیم بگیرید که از کدام برنامه یا سازنده لوگو استفاده می کنید. در مورد گزینه های خود تحقیق کنید و طرحی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد طرحی را که تصور می کنید ایجاد کنید و جزئیات را مطابق با ترجیحات خود بدون دخالت شخصی سازی کنید.
مراحل زیر را برای ایجاد یک فرآیند موفق ایجاد لوگو دنبال کنید:

تجزیه و تحلیل هویت برند شما

لوگو ممکن است یکی از عناصر مهم یک برند باشد، اما در هویت سازمانی شما موارد بیشتری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به وب سایت، مواد بازاریابی، محصولات، خدمات و محتوای نوشتاری خود توجه کنید.
صدایی که استفاده می کنید و نحوه ارائه شرکت خود به مخاطبان مورد نظر را تجزیه و تحلیل کنید. جنبه های مختلف هویت برند شما را می سازد، اما باید با لوگو مطابقت داشته باشد. از هر چیزی که به نظر می رسد نامشخص است و هیچ شباهتی به کسب و کار شما ندارد اجتناب کنید.
هنگام ایجاد لوگوی خود ثابت قدم باشید و مطمئن شوید که به طور طبیعی با برند شما ترکیب می شود.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

به دنبال الهام گرفتن

در حالی که شما بهتر می‌دانید چه چیزی خلاقیت‌های شما را فعال می‌کند، می‌توانید هم در داخل و هم از بیرون به دنبال الهام باشید. اگر دنیای بیرون را از نظر ذهنی محرک می‌دانید، بهترین آرم‌ها را در زمینه خود جستجو کنید و بیابید.
به روندهای رشته خود نگاه کنید، اما طرح هایی را انتخاب کنید که با وجود قدیمی بودن، همچنان مرتبط و جذاب هستند. برای یافتن ایده های لوگو به وبلاگ های Behance، ۹۹Designs، Pinterest، Instagram و طراحی گرافیک بروید.
بنابراین، شما باید با رقبای خود نیز بررسی کنید زیرا این به شما بینشی می‌دهد که چه چیزی در جایگاه شما خوب عمل می‌کند و مردم چه چیزهایی را دوست دارند. اما این تحقیق همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که لوگوی شما شبیه یک کپی برداری نیست.
اگر در درون خود الهام می گیرید، کمی برای خود وقت بگذارید، فضای آرامش بخشی ایجاد کنید و طوفان فکری کنید. شما همچنین می توانید با دوستان یا همکاران ملاقات کنید و طرح های بالقوه را با هم بررسی کنید.
با این حال، می‌توانید این فعالیت‌ها را با هم ترکیب کنید تا بیشترین بهره را از فرآیند خلاقیت ببرید.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

سبک طراحی خود را انتخاب کنید

گام بعدی تعیین جهتی است که در رابطه با سبک لوگوی خود در پیش خواهید گرفت. اگرچه می توانید آزمایش کنید، اما باید رویکرد خود را با صنعت و صدای کلی شرکت هماهنگ کنید.
اگر در حال ایجاد یک لوگو برای مشتری هستید، ضروری است در مورد ترجیحات آنها صحبت کنید. آنها ممکن است سبک مینیمالیستی را انتخاب کنند یا بخواهند زیبایی‌شناسی قدیمی را به کار ببرند.
شهودی باشید اما عناصری را که با هویت برند مطابقت دارد اضافه کنید. اما شما باید قبل از شروع فرآیند طراحی واقعی تصمیم بگیرید که از کدام سبک استفاده کنید زیرا مسیر روشنی برای دنبال کردن خواهید داشت.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)
Expert-Custom-Logo-Designer-نحوه-طراحی-لوگو

نوع لوگویی را که می خواهید ایجاد کنید انتخاب کنید

پس از تصمیم گیری در مورد سبک، زمان آن است که به ژانر فکر کنید. این اشکال می توانند از متن ساده گرفته تا تصاویر انتزاعی متفاوت باشند، اما ضروری است که یکی را انتخاب کنید که با برند و سبک شما مطابقت داشته باشد.
در اینجا رایج ترین انواع لوگوها آورده شده است:

لوگوهای Letterpress یا monogram

این نمادها معمولاً حروف اول نام تجاری هستند و فقط حاوی چند حرف هستند (به عنوان مثال HBO، CNN، Louis Vuitton). سادگی ویژگی اصلی حروف است و اگر شرکتی نام بلندی داشته باشد این نوع لوگو راه حل خوبی است.
برچسب ها یا آرم های کلمه – این آرم ها فقط حول نام شرکت متمرکز می شوند. لوگوها ایده خوبی برای شرکت های مطرح مانند گوگل یا کوکاکولا هستند. با این حال، اگر نام شرکت بیش از حد طولانی است، بهتر است از این نوع لوگو اجتناب کنید.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

لوگو های تصویری

اگر می خواهید نمادی برای نشان دادن لوگوی خود داشته باشید، این بهترین گزینه است. نمادهای لوگو بر اساس گرافیک هستند و ممکن است برای شرکت های جدیدی که باید موقعیت خود را در بازار ثابت کنند، انتخاب اشتباهی باشد. با این حال، این نوع لوگو بهترین راه حل برای شرکت هایی با برندها و اینفلوئنسرهای معروف (مثلا توییتر، اپل) است.
برچسب‌های لوگوی انتزاعی – اینها لوگوهایی با یک تصویر هستند. با این حال، منحصر به فرد و انتزاعی است. بهترین نمونه از برچسب های لوگوی انتزاعی، لوگوی سه راه راه آدیداس و Swoosh نایک است.

مسکات

اگر می خواهید یک شخصیت تصویری لوگوی شما باشد، این همان چیزی است که با دید شما مطابقت دارد. این نماد رنگی کارتونی دارد و برای کودکان و خانواده ها جذاب است. لوگوی KFC یکی از بارزترین نمونه های نشان مسکات است.

لوگو ترکیبی

این نوع لوگو ترکیبی از یک علامت متن یا حروف و یک حرز، علامت تصویری یا یک علامت انتزاعی است (به عنوان مثال، برگر کینگ، دوریتوس).
لوگوها – اگر می خواهید لوگوی شما ظاهری سنتی داشته باشد، این احتمالاً انتخاب مناسبی برای شما است. لوگو حاوی یک فونت در داخل یک نماد یا نماد است (به عنوان مثال، استارباکس، هارلی دیویدسون).
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

تصمیم بگیرید که از کدام رنگ ها استفاده کنید (نحوه طراحی لوگو)

طرح رنگ باید به شما کمک کند تا احساسات خاصی را از مخاطبان هدف خود برانگیزید و آنها را تشویق به اقدام کند. علاوه بر این، مشتریان برند شما را از طریق رنگ انتخابی شما شناسایی خواهند کرد.
شما می توانید از سه دسته انتخاب کنید: لوگوهای بلوک رنگی، لوگوهای تک رنگ، یا آرم های سیاه و سفید. انتخاب به سبک کسب و کار و برند شما بستگی دارد.
به عنوان مثال، اگر لوگوی شما یک حس زیبایی شناسی حداقلی دارد، احتمالاً باید لوگوهای سیاه و سفید را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر می خواهید یک رنگ را با شرکت خود مرتبط کنید، به سراغ آیکون های تک رنگ بروید.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

فونت لوگو را انتخاب کنید

اگر قصد دارید آرم، لوگوهای تگ تک یا ترکیبی ایجاد کنید، باید فونت مورد استفاده خود را نیز انتخاب کنید. با این حال، گزینه ای را انتخاب کنید که هویت برند شما را منحصر به فرد و متمایزتر می کند.
ضروری است که یکی را انتخاب کنید که با فرهنگ و داستان شرکت هماهنگ باشد زیرا این انتخاب می تواند طراحی شما را ایجاد کند یا آن را شکست دهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک لوگوی کلاسیک داشته باشید، فونت Serif باید اولین انتخاب شما باشد.
اما اگر به دنبال سبک دراماتیک هستید، خط بودونی را در نظر بگیرید. شما همچنین می توانید دو فونت را با هم ترکیب کنید، اما یکی باید از دیگری دقیق تر باشد.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

مفاهیم مختلف لوگو را ایجاد کنید

هنگامی که تمام عناصر را در جای خود قرار دادید، زمان شروع به کشیدن بنرها است. شما می توانید با دست روی کاغذ، با استفاده از یک کتاب طراحی یا در یک برنامه طراحی لوگو نقاشی کنید.
پس از ساختن مفاهیم مختلف و رعایت معیارهای از پیش تعیین شده، مواردی را انتخاب کنید که امیدوارکننده به نظر می رسند و آنها را به شکل دیجیتالی تبدیل کنید. در نهایت، گرافیک برداری را در Adobe Illustrator ایجاد کنید.
هشدار داده شود که این مرحله ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین صبر خود را آماده کرده و برای چند ساعت کار آماده باشید.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

بهترین لوگوها را اصلاح و انتخاب کنید

تمام مفاهیم خود را اصلاح کنید و طرح های رنگی، طرح بندی، اندازه و سبک را تنظیم کنید. مطمئن شوید که از تمام ایده هایی که دارید استفاده می کنید و رویکردهای مختلف را بررسی می کنید.
آرم هایی را انتخاب کنید که نزدیک به دید مشتری باشد، مطابق با تمام معیارها و چشم نوازترین.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

مفاهیم لوگوی خود را ارسال کنید

وقت آن است که بهترین مفاهیم لوگوی خود را با مشتری خود به اشتراک بگذارید. از نشان دادن افرادی که فکر می کنید می توانستند کار بهتری انجام دهند خودداری کنید.
ماکت های جذابی ایجاد کنید و به مشتری خود ایده ای از نحوه کار و ظاهر این لوگوها در زندگی واقعی بدهید. آنها یکی از سازگارترین با نیازهای خود را انتخاب می کنند و آخرین مرحله را قبل از تکمیل فرآیند ایجاد لوگو برای شما باقی می گذارند.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)

فایل های لوگوی تمام شده خود را ارسال کنید

اگر برای خود یک لوگو ایجاد می کنید، تصاویر با کیفیت بالا را دانلود کنید. اگرچه فایل‌های JPG و PNG بهترین انتخاب‌ها برای وب‌سایت و سایت شبکه‌های اجتماعی شما هستند، اما باید فایل‌های برداری (PDF یا SVG) را نیز داشته باشید زیرا انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کنند.
سپس، می توانید لوگوی خود را روی مواد بازاریابی خود، از جمله کارت های تجاری و تبلیغاتی، قرار دهید. گام آخر این است که مشخصات لوگوی خود را به راهنمای سبک برندسازی اضافه کنید تا پس از شروع توسعه شرکت شما از ثبات اطمینان حاصل شود.
از طرف دیگر، اگر برای مشتری لوگو ایجاد کردید و مورد تایید قرار گرفتید، بسته هویت برند را به همراه راهنمای سبک و فایل های منبع طراحی برای او ارسال کنید.

نتیجه گیری (نحوه طراحی لوگو)

ممکن است هنگام ایجاد لوگوی خود بارها شکست بخورید یا احساس کنید که هر چقدر هم که برای آن تلاش کنید، نمی توانید طرحی را که تصور می کردید بسازید. فرآیند ساخت نماد برند دشوار است اما رضایت بخش نیست.
مهمترین چیز این است که اجازه دهید خلاقیت شما جریان یابد و به طراحی، برنامه ریزی و آزمایش ادامه دهید تا زمانی که دیدگاه خود را به واقعیت تبدیل کنید.
نحوه طراحی لوگو از ۰ تا ۱۰۰ (+راهنمای کامل)
بیشتر بخوانید!  تجسم اطلاعات چیست؟ + چه کسی به مصور سازی داده نیاز دارد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.