تیغ اوکام: ساده ترین راه همیشه بهترین راه است!

تیغ-اوکام
در این مقاله رز دیزاین قصد داریم  فلسفه تیغ اوکام را مورد بررسی قرار دهیم. چرا زیبایی در سادگی است؟ بهترین طراحی را چطور پیدا کنیم؟ حالا که نیاز به سادگی در طراحی ها را بهتر درک کردیم، بیایید یک مفهوم جالب دیگر را ببینیم. شاید نام تیغ اوکام را شنیده باشید. آیا می دانستید که می توانید آن را در طراحی سایت به کار ببرید؟ وقتی آن را در جعبه ابزار دریافت کنید، در بازار مزیت خواهید داشت.
به زبان ساده، اوکام می گوید: «راه حل ساده تر همیشه بهترین است». این یک اصل حل مسئله است که استدلال می کند که سادگی بهتر از پیچیدگی است. این نظریه که به نام منطق‌دان و الهی‌دان قرن چهاردهم ویلیام اوکام نامگذاری شده است، برای قرن‌ها به بسیاری از متفکران بزرگ کمک کرده است. بسیاری از صنایع به این قسم می خورند.
تیغ اوکام: ساده ترین راه همیشه بهترین راه است!
تیغ-اوکام-mHVAP5WaGxhjKw

نحوه استفاده تیغ اوکام در طراحی گرافیک

در طراحی، ابزار Occam’s Razor ما را تشویق می کند تا عناصر غیرضروری را که ممکن است کارایی طراحی را کاهش دهند حذف کنیم. بنابراین، هنگامی که دو محصول یا طرح دارای عملکرد یکسانی هستند، Ocams Razor را توصیه می کند که ساده تر را انتخاب کند. بنابراین، هنگام ارزیابی طرح های خود، هر عنصر را تجزیه و تحلیل کنید و تا آنجا که ممکن است، بدون به خطر انداختن عملکرد کلی، حذف کنید. این باید اطمینان حاصل کند که با مواردی که تا حد امکان کاهش داده اید اما همچنان کاملاً کار می کنند باقی می مانند
با انعطاف‌پذیری و قدرت وب و ابزارهای طراحی ما، به راحتی می‌توان گرفتار شد. طراحان در نهایت می توانند وبسایت ها یا طرح هایی بسیار پیچیده ایجاد کنند که ممکن است دارای عملکرد و اطلاعات زیادی باشند اما استفاده، ساخت و نگهداری آنها دشوار است. کسی فکر می کند که سایت می تواند کارهای بیشتری انجام دهد، اما کمتر انجام می دهد.
این یک مشکل رایج است زیرا شرکت‌ها احساس می‌کنند در موارد نادری که کسی اطلاعات را می‌خواهد، هر چیزی را که می‌توانند در وبسایت نمایش دهند، قرار دهند. در یک بازار رقابتی فزاینده، فشار برای رساندن پیام “آنجا” وجود دارد. چیزی که شرکت ها اغلب نادیده می گیرند این است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران به حدود ۲۰ درصد از محتوای سایت دسترسی خواهند داشت (به مقاله در مورد اصل پارتو مراجعه کنید؛ پیوند زیر را خواهید یافت). بی‌رحمی نسبت به ارزشی که یک صفحه یا قطعه محتوا ارائه می‌دهد و حذف هر چیز غیر ضروری، طرح‌ها را به‌طور قابل توجهی قوی‌تر و مؤثرتر می‌کند. خلاص شدن از شر آن قسمت های غیر ضروری می تواند دشوار باشد – ممکن است بگویید که کار شما شامل بخش های غیر ضروری نیست. سخت تر نگاه کن
برای طراحان، استفاده از Ocams Razor به فکر دقیق است. این آسان تر از آن است که شما ممکن است ترسید. به عنوان مثال، یک ویراستار و نویسنده ای با ما تماس می گیرد که در زمینه داستان نویسی حرفه ای دارد، اما همچنین یک روح نویس برای مشتریان است. به ما بگویید در طراحی آن چه می خواهید:
  • فونت دست نویس بزرگ – خودکار
  • عکس او
  • بیانیه ماموریت خط بزرگ
  • اطلاعات تماس
  • تصویر مزرعه ای که در آن کار می کنید
  • جعبه نوک نوشتن روزانه.
تیغ اوکام: ساده ترین راه همیشه بهترین راه است!
تیغ-اوکام-rd_thumb-scaled
بلافاصله می بینیم که باید روی طراحی آن کار زیادی کنیم. نویسنده ما بر یک صفحه فرود پیچیده و آراسته اصرار دارد. او مزرعه خود را دوست دارد و فکر می کند که نویسندگان دیگر نیز آن را دوست خواهند داشت، بنابراین او می خواهد یک تصویر بزرگ از او داشته باشد.
ما تصمیم می گیریم که چگونه این عناصر را اولویت بندی کنیم. پس بیایید ببینیم چه چیزی لازم است:
  • امضا / امضا – علامت تجاری آن
  • امضا نویسنده
  • بیانیه ماموریت
این سه بخش تجسم خدمات او هستند. می خواهیم نویسنده معروفی را معرفی کنیم که بتواند به نویسندگان دیگر کمک کند. با این حال، ما می توانیم اجزای غیر ضروری را با استفاده از دکمه های پیوند به صفحات دیگر منتقل کنیم:
  • نکات نوشتن روزانه
  • اطلاعات تماس
  • عکس مزرعه
تیغ-اوکام981c
ما می توانیم مزرعه را با اطلاعات تماس آنها نشان دهیم، و شاید بتوانیم یک توصیه کتبی روزانه به عنوان یک پنجره طراحی کنیم.
تلفن می رود. نویسنده ما کاری که ما با طراحی انجام دادیم را دوست دارد. با این حال، او می خواهد مزرعه اش در صفحه فرود ظاهر شود. می گوییم: «ببینیم چه کار می توانیم بکنیم».
با استفاده از کد Occam، می‌بینیم که می‌توانیم مزرعه را در پس‌زمینه محو کنیم تا تصاویر آنجا باشند، اما حواس‌پرتی را پرت نکنند. ما می خواهیم از شر “سر و صدا” خلاص شویم که باعث حواس پرتی/گیج کننده کاربران می شود. بنابراین، ما همه چیزهایی را که می‌توانست مانع ایجاد کند، حذف می‌کنیم. دوست نویسنده ما فردی مشتاق است، اما اشتیاق او بر او غلبه می کند. او می ترسد که کتاب با او تماس نگیرد.
مشکل اینجاست: تلاش می‌کند همه چیزهای خوب را به صفحه فرود منتقل کند، غافل از اینکه جریان اطلاعات باعث می‌شود کاربران بروند: “چی؟” به جای اینکه نام نیک او را نشان دهم و به بهترین نحو به او خدمت کنم، ناامید شدم و سعی کردم ایده ها را فشرده کنم و پیچ و خم ایجاد کنم – دیوارها، عکس ها، متن ها، فضاها در همه جا پراکنده شده بودند. کاربرانی که به سایت آن می آیند به کمک نیاز دارند. آنها نمی خواهند بدانند چگونه او می تواند به آنها کمک کند. حتی بدتر، به آنها می گوید که این شخص نمی تواند ایده ها را به درستی منتقل کند. چرا آنها می خواهند که او برای آنها نامه بنویسد؟
تیغه Occam از طریق دیوارها می گذرد که از عبور پیام جلوگیری می کند. همچنین، این قانون از ضرب المثل قدیمی صحبت می کند که “طراحی زمانی تمام نمی شود که چیزی برای اضافه کردن وجود نداشته باشد، بلکه زمانی که چیزی برای حذف باقی نمانده باشد.” سادگی طراحی ظریف، پیچیده و کاربردی تر از سبک تزئینی پیچیده ای است که این روزها در وب رایج است.
تیغ-اوکام-L._AC_SL1440_
تیغ اوکام: ساده ترین راه همیشه بهترین راه است!

سادگی نشان دهنده مراقبت، درک و تلاش است

به راحتی می توان فکر کرد که کلمات “ساده” و “آسان” ممکن است نشان دهنده فقدان پیچیدگی باشد، یا اینکه کار برای تولید طرح های ساده به این معنی است که شما مجبور نیستید آنقدر کار کنید. ممکن است نگران باشید که مشتری فکر کند طراحی چیزی که می توانسته باشد ۱۰ دقیقه طول کشیده است.
بیایید یک بررسی واقعیت انجام دهیم. نویسنده کتاب ما The Ghost به تعداد بالای بازدیدکنندگان از سایتش اشاره کرد. او مطمئناً فکر نمی کرد که ما تنبل هستیم. او می داند که ما جادوی خود را روی او انجام دادیم. دلیل آن در بازدید از صفحه است – کاربران پیمایش را آسان می دانند. به جای بستن صفحه فرود پس از خیره شدن در سردرگمی، بسیاری برای یافتن اطلاعات بیشتر رفتند. سادگی طراحی و رندر شدن تصاویر و متن به بهترین شکل (اصول دیگر طراحی مانند نسبت طلایی را در اینجا به خاطر بسپارید) باعث می شود که نسیم خوبی داشته باشد. آنها تجربه کاربری خوبی دارند. اکثر مردم طراحی سایت ساده و جامع او را می بینند که نشان دهنده مهارت او به عنوان یک نویسنده بی مزخرف است که به همان اندازه برای آنها جادو خواهد بود.
با در نظر گرفتن این موضوع، می توانیم به پشت خود دست بزنیم زیرا این کار را برای او انجام دادیم. با این حال، بیایید نگاهی به آنچه انجام دادیم بیندازیم. ما:
تیغ اوکام: ساده ترین راه همیشه بهترین راه است!
وقتی از او پرسیده شد که یک صفحه فرود به چند عنصر نیاز دارد، از جمله انتخاب ها یا تصمیماتی که دوست ما از کاربران می خواهد. او از آنها می خواست که روی جعبه نکات نوشتن روزانه او کلیک کنند تا بتوانند توصیه های روزهای قبل را ببینند. ما این را به جای دیگری پیوند داده ایم.
از من پرسیده شد که بیشتر از همه از کاربران خود می خواهید چه کاری انجام دهند. او می‌خواست مردم برای نوشتن کتاب‌ها با او تماس بگیرند. بنابراین، ما کادر تماس را مشخص کرده‌ایم، اما یکی را اضافه کرده‌ایم که کاربران را به صفحه دیگری می‌برد، جایی که می‌توانند ابتدا همه چیز را در مورد خدمات خود بخوانند. این اطلاعات بسیار جزئی‌تر از توضیح ساده‌ای بود که در صفحه اصلی آن قرار دادیم: «تحریک کردن دست‌نوشته‌ها به معاملات کتاب و فیلم».
هنگامی که از کاربر پرسیده می شود، صرف نظر از پیشینه، ممکن است گیج یا ناامید شود. مفهوم اولیه او گیج کننده بود. ما تصور می کردیم که به عنوان افراد عادی به طرح نزدیک شویم. دوست ما می خواهد به نویسندگان دیگر کمک کند. خوب، اگر یک نویسنده ۸۸ ساله به دنبال کسی بود که دستنوشته‌اش را تمیز کند، ممکن بود برای طراحی آن مشکل داشته باشد.
به طور خلاصه، ما آنچه را که نویسنده می‌خواهد به وب‌سایتی ترجمه کرده‌ایم که برای کاربران هدف به راحتی قابل درک و استفاده باشد. با در نظر گرفتن کد Occam، ما روی عناصر اصلی تمرکز کردیم و رابط کاربری را ساده نگه داشتیم.
اینترنت مملو از طرح های فوق العاده پیچیده و پیچیده است. بسیاری از فلاش‌ها انواع و اقسام مزایا را به ما ارائه می‌دهند، و طراحان آنها متوجه نمی‌شوند که آنها حواس‌پرت، محبوب و ارزان هستند، سادگی طراوت‌بخش است.
simplicity-تیغ-اوکام
تیغ اوکام: ساده ترین راه همیشه بهترین راه است!

دسترسی را در نظر بگیرید – تیغ اوکام

ساده نگه داشتن طرح های ما به این معنی است که سایت هایی که می سازیم در دسترس هستند. ایجاد یک چیدمان ساده، با تصاویر با دقت قرار داده شده (قانون یک سوم را به خاطر دارید؟) و متن ساده، مستقیم و شیوا، کاربران را در صفحه نگه می دارد.
چه چیزی آنها را وادار می کند که به سمت یک فراخوان اقدام کنند، مانند سبد خرید، به نحوه هدایت آنها بستگی دارد. آیا انجام دادی:
  • قطعات غیر ضروری را اصلاح کنید؟
  • هر چیزی که با صدای بلند یا حواس پرت کننده است را ساکت کنید؟
  • از زبان ساده استفاده کنید؟
  • آیا همسایه ۸۰ ساله من می فهمد که وبسایت چیست؟
  • آیا مادربزرگ من می تواند آنچه را که من ارائه می دهم از طریق سایتم بخرد و راضی باشد؟
  • یا همیشه می توانید یک “بررسی واقعیت” انجام دهید:
  • و بالاتر از همه، آیا کاربران ارزش افزوده سایت و چگونگی هدف قرار دادن نیازها و خواسته های آنها را درک خواهند کرد؟
تیغ اوکام: ساده ترین راه همیشه بهترین راه است!

نیتجه گیری

تیغ اوکام یک اصل حل مسئله است که در قرن چهاردهم ابداع شد و بیان می کند که سادگی بهتر از پیچیدگی است. کاربردهای زیادی دارد، از کار تحقیقی گرفته تا استدلال قیاسی در مورد جهان.
به عنوان طراحان تجربه کاربری، متوجه می‌شویم که می‌توانیم از تمایل بیش از حد به طرح‌هایمان دور بزنیم. تمرکز بر روی یک ایده عالی آسان است، بدون اینکه عقب نشینی کنیم و بپرسیم که آیا برای رسیدن به آنچه می خواهیم به آن دست یابیم لازم است یا خیر. تیغ Occam به ما این امکان را می دهد که با دقت به طرح نزدیک شده و برنامه ریزی کنیم. ما تمایل داریم مواردی را که به نظر جالب به نظر می رسند اضافه کنیم، و گاهی نگران هستیم که اگر همه چیزهایی را که می خواهیم در یک مکان به دست نیاوریم، با الف) ضعیف کردن پیام، یا ب) تنبل به نظر رسیدن شکست می خوریم.
به اپل فکر کنید. فلسفه استیو جابز دربرگیرنده تیغ اوکام بود. برای مثال آی‌پد و آیفون او راهنما هستند: یک دکمه در جلوی یک دستگاه بدون درز و مستقل.
با پرسیدن سوالاتی در مورد طراحی و انتظارات کاربران از خود، و واکنش مناسب، حذف بهم ریختگی یا انتقال واحدهای کوچکتر و کم اهمیت تر به صفحات دیگر، بهتر به کاربران و خودمان خدمات رسانی می کنیم. به یاد داشته باشید که طرح شما آماده نخواهد بود تا زمانی که متوجه شوید که نمی توانید چیز دیگری به دست آورید. این همان بسته بندی مجدد چمدان برای رعایت وزن مجاز نیست. این به ساختارشکنی طرح خود می رسد. وقتی به اصول اولیه خود برسید، این اقتصاد نتیجه خواهد داد. با پیشرفت در چشم کاربر، می توانید قضاوت کنید. بازدیدها و کلیک های صفحه آنها به شما می گوید که آیا انتخاب درستی داشته اید یا خیر.
خوب، شما به اینجا رسیدید اما دارید فکر می کنید: “من بر اساس این اصل زندگی می کنم که ساده ترین راه حل همیشه بهترین است”. فست فود من کجاست؟ اکنون که نامی برای این اصل دارید، این یکی دیگر از ابزارهای حمایتی است که باید با مشتری، رئیس و همکارتان استفاده کنید. هر چه بیشتر اصرار داشتند که توابع بیشتر، آیتم های بیشتر، بیشتر و بیشتر اضافه کنند و تیغ اوکام را به آنها یادآوری کنند.
تیغ اوکام: ساده ترین راه همیشه بهترین راه است!
بیشتر بخوانید!  سایز لوگو باید چه قدر باشد؟ (اندازه استاندارد لوگو)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.