استراتژی شبکه اجتماعی + ۹ مرحله آسان (+قالب رایگان)

social-networking-strategy
در این مقاله رز دیزاین درباره نحوه ایجاد استراتژی شبکه اجتماعی در ۹ مرحله آسان صجبت میکنیم. استراتژی شبکه های اجتماعی خلاصه‌ای از همه چیزهایی است که قصد دارید انجام دهید و امیدوارید در شبکه های اجتماعی به آن برسید. اقدامات شما را هدایت می کند و به شما اطلاع می دهد که آیا موفق می شوید یا شکست می خورید. هرچه برنامه شما دقیق تر باشد، موثرتر خواهد بود. مختصر بفرمایید آن را آنقدر بلند و گسترده نکنید که دستیابی به آن دشوار یا سنجش آن غیرممکن باشد.
اگر میخواهید ادمین حرفه ای اینستاگرام شوید یا به یک ادمین برای پیجتان نیاز دازید. به صفحه ادمین اینستاگرام مراجعه کنید.
در این پست، ما شما را از طریق یک برنامه ۹ مرحله ای برای ایجاد استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق خود راهنمایی می کنیم.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی روش استفاده از کانال های شبکه های اجتماعی برای فروش یا تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات است.
social-networking-strategy-Help-a-Business-Grow
بازاریابی شبکه های اجتماعی به شرکت ها کمک میکند:
  • آگاهی از برند را افزایش دهید
  • ایجاد جوامع فعال
  • فروش محصولات و خدمات
  • اندازه گیری احساس مردم در مورد کار شما
  • ارائه خدمات به مشتریان در شبکه های اجتماعی
  • محصولات و خدمات خود را برای مخاطبان هدف تبلیغ کنند
  • عملکرد خود را دنبال کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید

Benefits-of-Organic-social-networking-strategy

استراتژی شبکه های اجتماعی شما چیست؟

استراتژی شبکه های اجتماعی سندی است که اهداف شبکه های اجتماعی، تاکتیک‌هایی را که برای دستیابی به آن‌ها استفاده می‌کنید و معیارهایی که برای اندازه‌گیری پیشرفت خود استفاده می‌کنید، مشخص می‌کند.
استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما باید تمام حساب های شبکه های اجتماعی موجود و برنامه ریزی شده شما را به همراه اهداف هر پلتفرمی که در آن فعال هستید فهرست کند. این اهداف باید با استراتژی بازاریابی دیجیتال بزرگتر کسب و کار شما هماهنگ باشد.
در نهایت، یک برنامه شبکه اجتماعی خوب باید نقش‌ها و مسئولیت‌های درون تیم شما را مشخص کند و سرعت گزارش‌دهی شما را مشخص کند.

نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی در ۹ مرحله

  1. اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید که با اهداف تجاری همسو باشد
  2. هر چه می توانید درباره مخاطبان خود بیاموزید
  3. رقبای خود را بشناسید
  4. حساب های شبکه های اجتماعی خود را بررسی کنید
  5. راه اندازی حساب ها و بهبود پروفایل ها
  6. به دنبال الهام گرفتن
  7. یک تقویم محتوای شبکه های اجتماعی ایجاد کنید
  8. محتوای جذاب ایجاد کنید
  9. عملکرد را دنبال کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید
برای جزئیات بیشتر در مورد هر مرحله از فرآیند به ادامه مطلب بروید.
social-networking-strategy-services

مرحله ۱: اهداف بازاریابی شبکه های اجتماعی را انتخاب کنید که با اهداف تجاری همسو باشد

تعیین S.M.A.R.T. اهداف
اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی موفق، تعیین اهداف و مقاصد شماست. بدون اهداف، هیچ راهی برای اندازه گیری موفقیت و بازگشت سرمایه (ROI) ندارید.
هر یک از اهداف شما باید این باشد:
  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • می توان به دست آورد
  • مربوط
  • زمان محدود

این S.M.A.R.T است. چارچوب هدف او اقدامات شما را هدایت می کند و اطمینان حاصل می کند که آنها به نتایج واقعی تجاری منجر می شوند.

در اینجا نمونه ای از S.M.A.R.T آورده شده است. هدف:
ما از توییتر برای پشتیبانی از مشتری استفاده خواهیم کرد و میانگین نرخ پاسخگویی خود را تا پایان سه ماهه به کمتر از دو ساعت کاهش خواهیم داد.
معیارهای معنادار را پیگیری کنید
معیارهای بیهوده مانند تعداد فالوورها و لایک ها به راحتی قابل ردیابی هستند، اما اثبات ارزش واقعی آنها دشوار است. در عوض، روی مواردی مانند تعامل، کلیک‌ها و نرخ تبدیل تمرکز کنید.
برای الهام گرفتن، نگاهی به ۱۹ معیار اساسی شبکه های اجتماعی بیندازید.
ممکن است بخواهید اهداف متفاوتی را برای شبکه‌های شبکه های اجتماعی مختلف یا حتی استفاده‌های متفاوت برای هر شبکه دنبال کنید.
به عنوان مثال، اگر از لینکدین برای هدایت ترافیک به وب سایت خود استفاده می کنید، می توانید نرخ کلیک خود را اندازه گیری کنید. اگر اینستاگرام برای آگاهی از برند است، می توانید تعداد بازدیدهای استوری اینستاگرام را ردیابی کنید. و اگر در فیس بوک تبلیغ می کنید، CPC یک معیار موفقیت رایج است.
اهداف شبکه های اجتماعی شما باید با اهداف بازاریابی کلی شما همسو باشد. این کار نشان دادن ارزش کسب و کار خود و تضمین خرید از رئیس خود را آسان می کند.
تصویری از نمودار نشان می دهد که چگونه اهداف شبکه های اجتماعی باید با اهداف تجاری همسو شوند
social-networking-strategy-goals-620x277
با نوشتن حداقل سه هدف شبکه اجتماعی شروع به توسعه یک برنامه بازاریابی موفق شبکه های اجتماعی کنید.

مرحله دوم. هر چیزی که می توانید در مورد مخاطبان خود بیاموزید

شخصیت های مخاطب را خلق کنید
دانستن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه چیزی را می خواهند در شبکه های اجتماعی ببینند، بسیار مهم است. به این ترتیب می توانید محتوایی ایجاد کنید که آن ها دوست داشته باشند، در مورد آن نظر دهند و به اشتراک بگذارند. همچنین اگر می خواهید فالوورهای شبکه های اجتماعی را به مشتریان کسب و کار خود تبدیل کنید بسیار مهم است.
وقتی نوبت به مشتری هدف شما می رسد، باید موارد زیر را بدانید:
  • سن
  • محل
  • درآمد متوسط
  • عنوان شغلی یا مدل صنعتی
  • منافع
  • و غیره.

 

در اینجا یک راهنما و الگوی ساده برای ایجاد پرسونای مخاطب/خریدار آمده است.

طرفداران، فالوورها و مشتریان خود را به عنوان افراد واقعی با خواسته ها و نیازهای واقعی بشناسید، و می دانید که چگونه آنها را در شبکه های اجتماعی هدف قرار دهید و درگیر کنید.
جمع آوری داده ها
حدس و گمان نزنید آیا فکر می‌کنید فیس‌بوک نسبت به نسل هزاره شبکه بهتری برای دستیابی به رشد بچه‌ها است؟ خب، اعداد نشان می دهد که بیشترین جمعیت در فیس بوک بین ۳۰ تا ۴۹ سال سن دارد.
social-networking-strategy-100
اینفوگرافیک: استفاده از شبکه های اجتماعی در میان بزرگسالان در ایالات متحده
تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی همچنین می تواند اطلاعات ارزشمند زیادی در مورد اینکه دنبال کنندگان شما چه کسانی هستند، کجا زندگی می کنند و نحوه تعامل آنها با برند شما در شبکه های اجتماعی ارائه می دهد. این ایده ها به شما امکان می دهد استراتژی خود را بهبود بخشید و مخاطبان خود را بهتر هدف قرار دهید.
Jugnoo، یک سرویس مشابه اوبر برای ریکشاهای خودکار در هند، با استفاده از تجزیه و تحلیل فیس بوک متوجه شد که ۹۰ درصد از کاربرانی که مشتریان دیگر را ارجاع داده اند بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند و ۶۵ درصد از آن گروه از اندروید استفاده می کنند. آنها از این اطلاعات برای هدف قرار دادن تبلیغات خود استفاده کردند که هزینه ارجاع آنها را تا ۴۰ درصد کاهش داد.
راهنمای ما برای استفاده از تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی و ابزارهایی را که برای پیگیری آنها نیاز دارید، بررسی کنید.

مرحله ۳. رقبای خود را بشناسید

شانس این است که رقبای شما در حال حاضر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، و این بدان معناست که شما می توانید از کاری که آنها انجام می دهند یاد بگیرید.
یک تحلیل رقابتی انجام دهید
تجزیه و تحلیل رقابتی به شما این امکان را می دهد که بفهمید رقیب چه کسی است و چه کاری را به خوبی انجام می دهد (و نه چندان خوب). شما ایده خوبی از آنچه در حوزه کاری خود انتظار می رود به دست خواهید آورد، که به شما کمک می کند اهداف شبکه های اجتماعی خود را مشخص کنید.
همچنین به شما در کشف فرصت ها کمک می کند.
شاید یکی از رقبای شما برای مثال فیسبوک را کنترل کند، اما تلاش بسیار کمی برای توییتر یا اینستاگرام انجام داده است. ممکن است بخواهید به جای اینکه طرفداران را از بازیکن غالب دور کنید، روی شبکه هایی تمرکز کنید که مخاطبان شما خدمات کافی دریافت نمی کنند.
از گوش دادن به شبکه های اجتماعی استفاده کنید
گوش دادن اجتماعی راه دیگری برای نظارت بر رقابت شماست.
جستجوهایی را برای نام شرکت رقابتی خود، مدیریت کنندگان حساب و سایر کلمات کلیدی مرتبط در شبکه های اجتماعی انجام دهید. آنچه را که آنها به اشتراک می گذارند و دیگران در مورد آنها چه می گویند پیدا کنید.
نکته حرفه ای: از یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی مانند Hootsuite برای تنظیم جریان های شنیداری برای نظارت بر کلمات کلیدی و حساب های مرتبط در زمان واقعی استفاده کنید.
social-networking-strategy-illustration

مرحله ۴. حسابرسی شبکه های اجتماعی را انجام دهید

اگر در حال حاضر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، تلاش های خود را تا کنون رتبه بندی کنید. سوالات زیر را از خود بپرسید:
چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند؟
چه کسی با شما تجارت می کند؟
مخاطبان هدف شما از چه شبکه هایی استفاده می کنند؟
حضور شما در شبکه های اجتماعی در مقایسه با رقابت چگونه است؟
هنگامی که این اطلاعات را جمع آوری کردید، آماده خواهید بود که در مورد راه هایی برای بهبود فکر کنید.
ما یک راهنمای حسابرسی شبکه های اجتماعی و فرمی ایجاد کرده ایم که به راحتی قابل پیگیری است تا شما را در هر مرحله از فرآیند راهنمایی کند.
تصویر صفحه‌گسترده حسابرسی شبکه های اجتماعی برای ایجاد یک استراتژی مؤثر شبکه های اجتماعی
حسابرسی شما باید تصویر واضحی از هدفی که هر یک از حساب‌های اجتماعی شما انجام می‌دهد به شما بدهد. اگر هدف حساب مشخص نیست، در نظر بگیرید که آیا ارزش نگهداری دارد یا خیر.
social-networking-strategy-audit-spreedsheet-600x250
به دنبال حساب های کلاهبردار باشید
در حین بررسی، ممکن است با استفاده از نام کسب و کار یا نام محصول خود، حساب های جعلی را کشف کنید.
این کلاهبرداران می توانند به برند شما آسیب بزنند – صرف نظر از این واقعیت که آنها دنبال کنندگانی را انتخاب می کنند که باید مال شما باشند.
آنها را گزارش دهید.
ممکن است بخواهید حساب های خود را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید طرفداران شما می دانند که با خود واقعی شما سروکار دارند.
در اینجا نحوه بررسی وجود دارد:
  • سایت شبکه اجتماعی فیس بوک
  • توییتر
  • اینستاگرام
  • تیک توک
بیشتر بخوانید!  اگر کسی شما را در اینستاگرام بلاک کند، دایرکت شما را میتواند ببیند؟

مرحله ۵. راه اندازی حساب ها و بهینه سازی پروفایل ها

شبکه هایی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید
هنگامی که تصمیم می گیرید از کدام شبکه های اجتماعی استفاده کنید، باید استراتژی خود را برای هر کدام نیز مشخص کنید.
آنجلا برکارو، مدیر شبکه های اجتماعی Benefit Cosmetics، به eMarketer گفت: برای آموزش‌های زیبایی ما، همه چیز درباره Snapchat و Stories اینستاگرام است. از طرف دیگر، توییتر به خدمات مشتریان اختصاص دارد.
حتی تیم اجتماعی در Hootsuite اهداف مختلفی را به قالب‌های درون شبکه‌ها اختصاص می‌دهد. به عنوان مثال، در اینستاگرام، آنها از فید برای ارسال اینفوگرافیک های آموزشی با کیفیت بالا، تبلیغات و استوری محصول برای پوشش رویدادهای زنده یا به روز رسانی سریع شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.
نکته حرفه ای: برای هر شبکه یک بیانیه ماموریت بنویسید. یک تبلیغ یک جمله ای برای تمرکز شما بر روی یک هدف خاص.
به عنوان مثال: “ما از توییتر برای پشتیبانی از مشتری استفاده خواهیم کرد تا حجم ایمیل و تماس را کم نگه داریم.”
مورد دیگر: “ما از LinkedIn برای ترویج و به اشتراک گذاری فرهنگ شرکت خود برای کمک به استخدام و حمایت از کارمندان استفاده خواهیم کرد.”
اگر نمی توانید یک بیانیه ماموریت قوی برای یک کانال شبکه اجتماعی خاص ایجاد کنید، ممکن است بخواهید از خود بپرسید که آیا ارزش آن را دارد یا خیر.
پروفایل های خود را تنظیم کنید
هنگامی که تصمیم گرفتید روی کدام شبکه ها تمرکز کنید، نوبت به ایجاد پروفایل های خود می رسد. یا موارد موجود را برای مطابقت با استراتژی خود بهبود بخشید.
حتما تمام فیلدهای نمایه را پر کنید
کلمات کلیدی را که افراد ممکن است برای جستجوی کسب و کار شما استفاده کنند، درج کنید
از برندسازی ثابت (لوگوها، تصاویر، و غیره) در سراسر شبکه ها استفاده کنید تا پروفایل های خود را آسان تر شناسایی کنید
نکته حرفه ای: از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید که از ابعاد توصیه شده برای هر شبکه پیروی می کنند. برای مرجع سریع، برگه تقلب اندازه تصویر شبکه های اجتماعی همیشه به روز ما را بررسی کنید.
ما همچنین راهنماهای گام به گام برای هر شبکه داریم تا شما را در این فرآیند راهنمایی کنیم:
یک صفحه تجاری در فیس بوک ایجاد کنید
یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام بسازید
یک حساب TikTok ایجاد کنید
یک حساب کاربری تجاری توییتر ایجاد کنید
یک حساب اسنپ چت ایجاد کنید
یک صفحه شرکت لینکدین ایجاد کنید
یک حساب تجاری Pinterest ایجاد کنید
یک کانال یوتیوب ایجاد کنید
اجازه ندهید این لیست شما را تحت تأثیر قرار دهد. به یاد داشته باشید، بهتر است از کانال های کمتری استفاده کنید تا اینکه تلاش زیادی برای حفظ حضور خود در هر شبکه انجام دهید.

مرحله ششم. به دنبال الهام گرفتن

حتی اگر برند شما باید منحصر به فرد باشد، هنوز هم می توانید از سایر مشاغل بزرگ در شبکه های اجتماعی الهام بگیرید.
داستان های موفقیت در شبکه های اجتماعی
معمولاً می توانید آن را در بخش تجارت یک سایت شبکه اجتماعی پیدا کنید. (برای مثال فیسبوک اینجاست.)
مطالعات موردی می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را ارائه دهد که می‌توانید در طرح شبکه های اجتماعی خود اعمال کنید.
حساب ها و کمپین های برنده جایزه
همچنین می‌توانید جوایز فیس‌بوک یا برندگان جوایز Shorty را برای نمونه‌هایی از مارک‌هایی که برترین بازی‌های شبکه های اجتماعی آن‌ها هستند، بررسی کنید.
برای یادگیری و خنده، جوایز Hootsuite را هر دو هفته بررسی کنید که برندهایی را که کارهای هوشمندانه و هوشمندانه انجام می دهند در شبکه های اجتماعی برجسته می کند.
برندهای مورد علاقه شما در شبکه های اجتماعی
از دنبال کردن چه کسانی در شبکه های اجتماعی لذت می برید؟ آنها چه می کنند و مردم را مجبور می کنند تا مطالب خود را به اشتراک بگذارند و به اشتراک بگذارند؟
به عنوان مثال، نشنال جئوگرافیک یکی از بهترین سایت های اینستاگرام است، زیرا عکس های خیره کننده را با زیرنویس های جذاب ترکیب می کند.
سپس Shopify وجود دارد. یک برند تجارت الکترونیک از فیس بوک برای فروش خود با نمایش داستان های مشتری و مطالعات موردی استفاده می کند.
Lush Cosmetics یک نمونه عالی از خدمات برتر مشتری در توییتر است. آنها از ۲۸۰ کاراکتر برای پاسخ دادن به سؤالات و حل مشکلات به روشی بسیار جذاب و برندپسند استفاده می کنند.
اوه زیبا! 💕 متاسفم که می دانم چقدر اسکراب اسکراب را از دست داده اید. ما مطمئن خواهیم شد که تیم ما می داند که شما دوست خواهید داشت دوباره آن را در قفسه ها ببینید. در ضمن، کریستال های سحر و جادو را برای حس لایه برداری مشابه بررسی کنید 😍💜
– آمریکای شمالی سرسبز (lushcosmetics) 15 اکتبر ۲۰۲۱
توجه داشته باشید که هر یک از این حساب‌ها دارای صدا، لحن و سبک ثابتی هستند. این کلید این است که مردم بدانند از فید شما چه انتظاری دارند. یعنی چرا باید دنبالت بیایند؟ چه فایده ای دارد؟
ثبات همچنین به حفظ محتوای شما در برند کمک می کند حتی اگر افراد متعددی در تیم شبکه های اجتماعی خود داشته باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، راهنمای ما در مورد ایجاد صدای برند قانع کننده در شبکه های اجتماعی را بخوانید.
از فالوورهای خود بپرسید
مصرف کنندگان همچنین می توانند از طریق شبکه های اجتماعی الهام بگیرند.
مشتریان هدف شما به صورت آنلاین در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟ در مورد خواسته ها و نیازهای آنها چه می توانید بیاموزید؟
اگر کانال های اجتماعی موجود دارید، می توانید از فالوورهای خود نیز بپرسید که از شما چه می خواهند. فقط مطمئن شوید که آنچه را که می خواهند دنبال کنید و تحویل دهید.

مرحله ۷. یک تقویم محتوای شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

البته اشتراک‌گذاری محتوای عالی ضروری است، اما برنامه‌ریزی برای زمانی که محتوا را برای حداکثر تأثیرگذاری به اشتراک می‌گذارید نیز مهم است.
تقویم محتوای شبکه اجتماعی همچنین باید زمانی را که صرف تعامل با مخاطب می‌کنید در نظر بگیرد (اگرچه باید اجازه اشتراک‌گذاری خودکار را نیز بدهید).
برنامه زمانبندی انتشار خود را انتخاب کنید
تقویم محتوای شبکه اجتماعی شما، تاریخ‌ها و زمان‌هایی را فهرست می‌کند که انواع محتوا را در هر کانال پست می‌کنید. این مکان عالی برای برنامه ریزی تمام فعالیت های شبکه های اجتماعی شما است – از عکس ها، پیوندهای به اشتراک گذاری و اشتراک گذاری مجدد محتوای تولید شده توسط کاربر گرفته تا پست ها و ویدیوهای وبلاگ. شامل پست و محتوای روزانه برای کمپین های شبکه های اجتماعی است.
تقویم شما همچنین تضمین می کند که پست های شما به درستی توزیع شده و در بهترین زمان برای ارسال منتشر می شود.
نکته حرفه‌ای: کل تقویم محتوای خود را برنامه‌ریزی کنید و بهترین زمان‌های توصیه‌شده برای پست کردن در هر شبکه را بر اساس میزان تعامل قبلی، برداشت‌ها یا داده‌های کلیک پیوند در Hootsuite دریافت کنید.
برنامه ریزی یک پست با توصیه Hootsuite “بهترین زمان برای ارسال”.
یک پست با توصیه Hootsuite “بهترین زمان برای ارسال” برنامه ریزی کنید
ترکیب محتوای مناسب را انتخاب کنید
مطمئن شوید که استراتژی محتوایی و تقویم شما بیانیه ماموریتی را که برای هر نمایه اجتماعی تعیین می‌کنید منعکس می‌کند تا هر چیزی که پست می‌کنید برای حمایت از اهداف تجاری شما کار کند.
شما ممکن است در مورد موارد زیر تصمیم بگیرید:
  • ۵۰ درصد از محتوا باعث بازگشت ترافیک به وب سایت شما می شود
  • ۲۵ درصد از محتوا از منابع دیگر تهیه خواهد شد
  • ۲۰٪ از محتوا از اهداف تولید سرنخ شما پشتیبانی می کند (ثبت نام در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی و غیره)
  • ۵ درصد از محتوا در مورد فرهنگ شرکت شما خواهد بود
social-networking-strategy-105-556x556
قرار دادن این انواع مختلف پست ها در تقویم محتوای خود، تضمین می کند که ترکیب مناسبی را حفظ می کنید.
اگر از صفر شروع می کنید و مطمئن نیستید که چه نوع محتوایی را پست کنید، قانون ۸۰-۲۰ را امتحان کنید:
۸۰ درصد از پست های شما باید مخاطبان شما را آموزش دهد، آموزش دهد یا سرگرم کند
۲۰% می تواند مستقیماً برند شما را تبلیغ کند.
نموداری که قانون ۸۰/۲۰ محتوا را در استراتژی شبکه های اجتماعی نشان می دهد
همچنین می توانید قانون یک سوم را برای بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی امتحان کنید:
  • یک سوم محتوای شما باعث تبلیغ کسب و کار شما، تبدیل خوانندگان و ایجاد درآمد می شود.
  • یک سوم محتوای شما ایده ها و داستان هایی از رهبران فکری در حوزه کاری شما یا شرکت های همفکر شما به اشتراک می گذارد.
  • یک سوم محتوای شما نشان دهنده تعاملات شخصی با مخاطبان شماست
social-networking-strategy-103-556x556
نموداری که قانون یک سوم را برای بازاریابی محتوای شبکه های اجتماعی نشان می دهد
زیاد یا کم پست نکنید
اگر استراتژی شبکه اجتماعی خود را از ابتدا شروع کرده‌اید، ممکن است نفهمیده باشید که هر چند وقت یک‌بار در هر شبکه پست بگذارید تا تعامل را به حداکثر برسانید.
بیش از حد پست کنید و خطر آزار مخاطبان خود را دارید. اما، اگر خیلی کم پست کنید، به نظر می رسد که ارزش ادامه دادن را ندارید.
با این توصیه های پست شروع کنید:
  • اینستاگرام (خلاصه): ۳-۷ بار در هفته
  • فیس بوک: ۱-۲ بار در روز
  • توییتر: ۱-۵ بار در روز
  • لینکدین: ۱-۵ بار در روز
social-networking-strategy-plan-102-556x556
نموداری که توصیه های فرکانس را در سایت های شبکه های اجتماعی نشان می دهد
نکته حرفه ای: هنگامی که تقویم محتوای شبکه های اجتماعی خود را برنامه ریزی کردید، از یک ابزار زمان بندی برای آماده سازی پیام ها از قبل به جای به روز رسانی مداوم در طول روز استفاده کنید.

مرحله ۸. محتوای متقاعدکننده ایجاد کنید

داده های ماموریتی که برای هر کانال در مرحله ۵ ایجاد کردید را به خاطر دارید؟ خوب، وقت آن رسیده است که کمی عمیق‌تر کنکاش کنید، مثلاً نمونه‌هایی از نوع محتوایی که منتشر می‌کنید ارائه کنید تا کارتان در هر شبکه انجام شود.
اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را پست کنید، در اینجا لیستی طولانی از ایده های محتوای شبکه های اجتماعی برای شروع شما آورده شده است.
ایده در اینجا این است:
محتوای خود را با هدف هر شبکه هماهنگ نگه دارید.
به سایر ذینفعان (در صورت وجود) نشان دهید که چه نوع محتوایی را می توانند در هر شبکه ببینند.
این نکته آخر مخصوصاً به شما کمک می‌کند وقتی همکارانتان می‌خواهند بدانند چرا پست مطالعه موردی/سفید کاغذ/وبلاگ هنوز در TikTok منتشر نشده است، از هرگونه تنش اجتناب کنید. این در استراتژی نیست، لیندا!
در حالت ایده آل، شما انواع محتوایی را ایجاد می کنید که برای شبکه و هدفی که برای آن شبکه تعریف کرده اید مناسب باشد.
به عنوان مثال، اگر این کانال را عمدتاً به پشتیبانی مشتری اختصاص دهید، نمی خواهید زمان خود را برای ارسال ویدیوهای آگاهی از برند در توییتر تلف کنید. و شما نمی خواهید تبلیغات ویدیویی شرکتی بسیار صیقلی را در TikTok پست کنید، زیرا کاربران انتظار دارند ویدیوهای کوتاه و تمیز نشده را در این پلتفرم ببینند.
برای اینکه ببینید چه نوع محتوایی در چه نوع شبکه ای بهتر عمل می کند، ممکن است کمی زمان بیشتری برای آزمایش نیاز داشته باشید، بنابراین آماده باشید که این بخش را مرتباً به روز کنید.
این ما را به مرحله ۹ می رساند.

مرحله ۹. عملکرد را دنبال کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید

استراتژی شبکه های اجتماعی شما سند بسیار مهمی از کسب و کار شما است و نمی توانید تصور کنید که در اولین تلاش آن را به طور کامل درک خواهید کرد. همانطور که شروع به اجرای برنامه خود می کنید و نتایج خود را دنبال می کنید، ممکن است متوجه شوید که برخی از استراتژی ها آنطور که انتظار داشتید کار نمی کنند، در حالی که برخی دیگر بهتر از حد انتظار عمل می کنند.

معیارهای عملکرد را ببینید

علاوه بر تجزیه و تحلیل در هر شبکه اجتماعی (مرحله ۲ را ببینید)، می توانید از پارامترهای UTM برای ردیابی بازدیدکنندگان اجتماعی هنگام حرکت در وب سایت شما استفاده کنید، بنابراین می توانید دقیقاً ببینید که کدام پست های اجتماعی بیشترین ترافیک را به وب سایت شما منتقل می کنند.

دوباره ارزیابی کنید، آزمایش کنید و همه چیز را دوباره انجام دهید

هنگامی که این داده ها شروع به ظهور کردند، از آن برای ارزیابی مجدد استراتژی خود به طور منظم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این اطلاعات برای آزمایش پست‌های مختلف، کمپین‌های بازاریابی اجتماعی و استراتژی‌ها علیه یکدیگر استفاده کنید. آزمایش مداوم به شما این امکان را می دهد که بفهمید چه چیزی موثر است و چه چیزی مفید نیست، بنابراین می توانید استراتژی خود را در زمان واقعی بهبود بخشید.
شما باید حداقل هفته ای یک بار عملکرد همه کانال های خود را بررسی کنید و اصول گزارش دهی شبکه های اجتماعی را بیاموزید تا بتوانید رشد خود را در طول زمان پیگیری کنید.
نکته حرفه ای: اگر از Hootsuite استفاده می کنید، می توانید عملکرد همه پست های خود را در هر شبکه در یک مکان بررسی کنید. هنگامی که به بررسی تجزیه و تحلیل خود عادت کردید، حتی ممکن است بخواهید گزارش های مختلف را برای نمایش معیارهای خاص در دوره های مختلف سفارشی کنید.
نظرسنجی‌ها می‌توانند روشی عالی برای دیدن اینکه استراتژی شما چقدر خوب است. از فالوورها، لیست ایمیل ها و بازدیدکنندگان وب سایت خود بپرسید که آیا نیازها و انتظارات آنها را برآورده می کنید و آنها می خواهند چه چیز بیشتری ببینند. سپس حتما آنچه را که به شما می گوید ارائه دهید.

استراتژی شبکه های اجتماعی خود را نهایی کنید

هشدار اسپویلر: هیچ چیز نهایی نیست.
شبکه های اجتماعی به سرعت در حال حرکت هستند. شبکه های جدید دیگری که در حال تغییر جمعیت هستند در حال ظهور هستند.
کسب و کار شما نیز دوره های تغییر را پشت سر خواهد گذاشت.
همه اینها به این معنی است که استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما باید یک سند زنده باشد که در صورت نیاز آن را بررسی و تنظیم کنید. اغلب به آن مراجعه کنید تا در مسیر خود بمانید، اما از ایجاد تغییرات نترسید تا اهداف، ابزارها یا برنامه های جدید را بهتر منعکس کند.
هنگام به روز رسانی استراتژی اجتماعی خود، مطمئن شوید که به همه اعضای تیم خود اطلاع دهید. به این ترتیب آنها می توانند با یکدیگر همکاری کنند تا به کسب و کار شما کمک کنند تا بیشترین بهره را از حساب های شما ببرند.

الگوی استراتژی شبکه های اجتماعی

امتیاز: یک الگوی رایگان برای استراتژی شبکه اجتماعی دریافت کنید تا استراتژی خود را سریع و آسان برنامه ریزی کنید. همچنین از آن برای پیگیری نتایج و ارائه طرح به رئیس، هم تیمی ها و مشتریان خود استفاده کنید.
بعدش چی شد؟ وقتی آماده اجرای طرح خود هستید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.